Köpvillkor
I våra priser ingår moms, 12% (livsmedel) och 25% (övrigt).
Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser.
BETALNING
Vi erbjuder dig Stripe & Klarna Checkout för dina betalningar.
LEVERANS
Vi erbjuder en fast kostnad för levernaser med DHL Service Point.
Med DHL Service Point skickas dina varor till närmaste DHL-utlämningsställe och när paketet finns att hämta får du en avisering via sms eller mail med information om utlämningsställe och avhämtning.
Fraktkostnaden är 90 kr, ordrar över 900 kr skickas fraktfritt.
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar innan det går i retur. Ta med sändningsnummer samt legitimation när du hämtar ut ditt paket.
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från beställning.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella felaktiga prisangivelser. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan för närvarande ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
ANNAN LEVERANSADRESS
Om du vill att vi levererar till en annan adress än din egen kan du, om du betalar med kort eller via direktbetalning bank (STRIPE/KLARNA) välja att lägga in en alternativ leveransadress.
Det kan vara din egen eller någon annans adress.
RETURRÄTT
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning.
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller ej om varans förpackning på något sätt öppnats eller om den använts.
Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan är slut eller vid förseningar.
När vi har mottagit varan och konstaterat att den inte är skadad eller på något sätt använd återbetalar vi hela beloppet exklusive frakt snarast möjligt, dock senast inom 20 dagar. Vi löser ej ut paket som skickas i retur mot postförskott.
Returer förpackas noggrant, helst i samma ytteremballage varorna levererades i, och skickas till:
Conti Flavours AB
Sydhamnsvägen 44A
151 38 Södertälje
Org. Nr.: 559135-1365
REKLAMATION
Om inget annat anges så har du 2 års garanti på tillverkningsfel på produkter som du köper hos oss (ej livsmedel).
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts, helst omedelbart. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift för postförskott och frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.
UTLANDSBESTÄLLNINGAR
Du som är bosatt utanför Sverige idag kan inte handla hos oss via vår webbshop.
Skulle du ändå vilja beställa våra produkter mot en extra kostnad (frakt, tull etc) är du välkommen att höra av dig genom att maila oss på: info@conti.se för en alternativ lösning.